Hirek : A marketingbe is betört az interaktivitás |
A marketingbe is betört az interaktivitás
2006.04.30. 10:27
Magyar Hírlap - 2002 július 9.
Magyar Hírlap - 2002 július 9. A marketingbe is betört az interaktivitás (A szakma hatékonynak tartja az SMS-ben és e-mailben küldött reklámot)
Az online marketing teljesen új, eddig szokatlan lehetõségeket kínál a marketingkommunikációs szakemberek számára a technikai eszközök segítségével. Ma már az is lehetséges, hogy az akciós termék vonalkódját továbbítsa az SMS-hirdetés, amelyet a pénztárgép azonosít. A mobilon és az e-mailben érkezett reklámüzenetek hatékonyabbak, továbbításuk gyorsabb és olcsóbb, mint a hagyományos hirdetéseké. Az OMD Akadémiát az interaktivitás jegyében szervezték.
Néhány hónapja igencsak meglepõdött az a mobiltulajdonos férfi, aki SMS üzenetben az egyik budapesti szálloda Valentin-napi ajánlatát kapta meg. Rövid nyomozás után megtudta, hogy az általa is használt ingyenes SMS továbbító honlap bocsátotta a hirdetõ rendelkezésére telefonszámát. Életkorát, foglalkozását, szokásainak néhány jellemzõjét õ maga adta meg, amikor a szolgáltatásra regisztrálta magát. Azóta még újabb reklám célú üzeneteket is kapott, egyszer olcsó repülõjegyet kínáltak neki, máskor sportcipõ vásárlásra buzdították a 160 karakteres hirdetések. A fogyasztók hatékonyabb eléréséhez, a reklámüzenetek célba jutásához világszerte új kommunikációs csatornákat használhatnak a marketingesek. Az Internet, a mobiltelefon, az e-mailek új alkalmazásokat kínálnak, amelyekre a fogyasztók ma még nyitottak, érdeklõdéssel várják a reklámüzeneteket. Sõt maguk jelentkeznek, hogy szívesen fogadnák a különbözõ ajánlatokat. Kíváncsiságukért cserébe olyan ajánlatokat kapnak, amelyek érdeklõdési körébe illenek életmódjuk, hobbijuk, fogyasztási szokásaik miatt. Az interaktív eszközök legújabb formája az elektronikus DM-levél, a direkt e-mail. A mûfaj hazai képviselõje a Hírek Kft. már 90 ezer internetezõ elektronikus postacímét használhatja kampányai során. "Reklám kizárólag az igénybe vevõ egyértelmû, elõzetes hozzájárulásával küldhetõ elektronikus úton, levelezés során" - idézte az e-kereskedelemrõl tavaly elfogadott törvény lényegi passzusát - Kristók Balázs, a Hírek Kft. képviseletében az OMD Akadémián. A rendelkezésükre álló adatbázist az önként jelentkezõk e-mail címei alkotják, akik általában online regisztrálják magukat. Nagy siker volt a Webmania (www.webmania.hu) honlapján indított akciók, amikor is hat hét alatt 60 ezer e-mail címet gyûjtöttek össze. A jelentkezõket 27 féle szempont alapján sorolják fogyasztói csoportokba. A Hírek Kft. Maxima elnevezésû rendszere a legnagyobb hazai permission alapú (az érintett engedélyén alapuló) online direkt marketing adatbázis. Miközben a postával érkezõ "papír alapú" DM-levelek zöme olvasatlanul kerül a kukába, addig az online üzenetek hatékonyak lehetnek. A Hírek Kft. Eddig az új Peugeot 307-es számára készített kampány bizonyult a leghatásosabbnak. A postai levélreklámok átlagosan 3-5 százalékos válaszadási arányával szemben a 35 százalékos értéket értek el. Az online-offline DM összehasonlításában kedvezõbb értékek láthatók az ár, a kampányok elkészítésének gyorsasága, a szétküldés idõtartamának szempontjából is.
|