Hirek : A felhasználók a levélszemetet visszataszítónak és idõt rablónak tartják |
A felhasználók a levélszemetet visszataszítónak és idõt rablónak tartják
2006.04.30. 10:26
A SYMANTEC FELMÉRÉSE A LEVÉLSZEMÉT MIATTI NÖVEKVÕ AGGODALMAT JELZI
A SYMANTEC FELMÉRÉSE A LEVÉLSZEMÉT MIATTI NÖVEKVÕ AGGODALMAT JELZI A felhasználók a levélszemetet visszataszítónak és idõt rablónak tartják
Budapest . 2003. szeptember 2. . A Symantec Corp. (Nasdaq: SYMC), a világ élenjáró internetbiztonsági vállalata számára a Hírek Kft., a legelsõ magyarországi netes piackutató által lefolytatott, 3782 fogyasztót érintõ felmérés azt mutatja, hogy a levélszemét otthon és a munkában is egyaránt növekvõ problémát okoz, bántónak, idõt rablónak és nehezen kezelhetõnek bizonyul.
A felmérés a fogyasztóknak a levélszeméttel kapcsolatos tapasztalatait és a nemkívánatos e-mailekkel kapcsolatos általános és egyéni aggodalmait vizsgálta. A válaszolók 89%-a gyakori kellemetlenségnek tartja a levélszemetet. Tizenkilenc százalékuk jelezte, hogy otthon, illetve a munkában több mint 20, míg 35 százalékuk öt és húsz közötti szemétlevelet kap hetente. A válaszadók hatvan százaléka egyetértett, vagy nagyon egyetértett azzal, hogy a levélszemét általánosságban káros, 86 százalékuk szerint a levélszemét idejüket rabolja és a magánéletükbe való betörésnek tartják. Bár a válaszadók a munkahelyre érkezõ levélszemétre panaszkodtak, a felmérés kimutatta, hogy a nemkívánatos e-mailek többsége (42 százaléka) az otthoni számítógép-használóknak szól. A válaszadók 7 százaléka azt jelezte, hogy naponta 10 percnél többet foglalkozik a levélszeméttel. Harmincegy százalék azt mondta, hogy naponta öt percnél többet veszteget el erre. A válaszadók azt is jelezték, hogy a kapott levélszemét mennyisége növekszik, 48 százalékuk szerint több levélszemetet kapnak, és csak hat százalékuk szerint érkezik kevesebb.
A felmérés adataiból is egyértelmûen kitûnik, hogy a spam, mint kommunikációs eszköz ma már rövid távon sem kifizetõdõ megoldás. Azon cégek, melyek hosszú távra tervezik online fogyasztói kommunikációjukat ma már mind a permission emailt választják . tette hozzá Trentin Tamás, a Hírek Kft., Maxima online direct marketing üzletágának vezetõje.
A válaszadók többsége (78 százalék) nem hallott a levélszemetet törvényen kívül helyezõ magyar jogszabályról, és bár majdnem minden válaszadó egyetértett azzal, hogy a levélszemét növekvõ problémát jelent, 74 százalékuk nem használ levélszemetet szûrõ szoftvert. Ehelyett 60 százalékuk olvasatlanul törli a levélszemetet, azonban 19 százalékuk megnyitja és elolvassa azt. Nagyobb gondot jelent az, hogy 17 százalékuk kéri a terjesztõi listáról való törlését.
|